Een nieuwe website, super. Aan alles is gedacht, een fris design met nieuwe foto's. Alles is spic en span, de medewerkers en producten staan erop. Nu maar wachten tot de actie begint. Maar helaas in veel gevallen houdt het hier op.
Wat we vaak horen is: ‘’Ik wil een nieuwe website” maar wat we liever horen is ‘’Ik wil in contact komen met nieuwe klanten”. Vaak wordt gedacht dat de website zichzelf bedruipt, terwijl de website alleen een middel is en geen doel.
Maar wat zijn die doelen dan? Dit zijn een paar voorbeelden:
De branding van bedrijf verbeteren
Online meer diensten of producten verkopen
Geschikte kandidaten zoeken voor mijn vacatures
Aantrekken van (potentiële) klanten
Het informeren van bezoekers of medewerkers
Er zijn nog veel meer voorbeelden, en nog veel meer doelen van wat website tegenwoordig kunnen. Vaak zijn er nog meer tools of ideeën die je kunnen helpen om je doelen te behalen dan je zelf denkt. Het is meer dan alleen een online visitekaartje, namelijk een kanaal dat onder andere voor meer uitstraling, omzet, klanten, sollicitanten en/of informatievoorziening zorgt.
Wanneer je dit allemaal in orde hebt en de website heeft een doel, dan begint het eigenlijk pas. Want een website is nooit klaar, daarna komt het analyseren en verbeteren.
Een paar voorbeelden:
Online marketing strategie uitzetten om bezoekers naar je website te krijgen
Landingspagina's maken om deze bezoekers te laten converteren
Onderhoud plegen, want de techniek van vandaag is morgen alweer oud
Nieuwe content plaatsen (Blogs, teksten en afbeeldingen)
Backups maken
Zoals ze het vroeger al door hadden: ‘’Verzint eer ge begint’’. Een website kan vele doelen dienen, alleen moeten ze daarvoor wel ingesteld worden. En verwacht niet dat het daarna allemaal vanzelf binnen komt. Er zal altijd werk aan de winkel blijven, een website is nooit af.
Kom eens met ons brainstormen om te kijken wat voor ideeën we voor jouw organisatie hebben.
Bekijk hieronder wie er aan dit project heeft gewerkt. En lees een blog van zijn hand om nog meer over deze persoon en zijn expertise te weten te komen.