"SEO" verwijst naar zoekmachine optimalisatie, of het proces van het optimaliseren van een website, zodat mensen het gemakkelijk kunnen vinden via zoekmachines zoals Google.
Met "inhoud," bedoelen we alle informatie die leeft op het web en kan worden geconsumeerd op het web (meer over de verschillende soorten van inhoud hieronder).
Dus, als we deze twee concepten samenvoegen: SEO-inhoud is alle inhoud die is gemaakt met het doel om bezoekers via google aan te trekken.
Trefwoord Onderzoek: Als u verkeer wilt genereren via zoekopdrachten, kunt u het beste zoekwoordenonderzoek doen voordat u begint te schrijven. Op deze manier kunt u zich richten op trefwoorden waarvoor een bepaalde hoeveelheid zoekvolume al bestaat - met andere woorden, schrijf in de richting van onderwerpen (of zoek trefwoord niches!) dat mensen al op zoek zijn naar informatie over.
Trefwoord Optimalisatie: Weet waar en hoe je trefwoorden in je content moet gebruiken voor maximale vindbaarheid. Organisatie van de inhoud: De inhoud van je site moet op een logische manier georganiseerd zijn. Dit is niet alleen goed voor SEO, het helpt bezoekers op uw site ook andere gerelateerde inhoud gemakkelijk te vinden.
Promotie van inhoud: Vergroot de zichtbaarheid van nieuwe content die u maakt door deze te delen op sociale netwerken en links naar uw content op te bouwen (zowel intern als vanaf externe sites).
Een korte opmerking over intenties
Het is belangrijk om in gedachten te houden dat als zoekmachine verkeer je enige doel is, je resultaten er waarschijnlijk onder zullen lijden. Om zowel de zoekmachines (die u mettertijd zullen belonen met hoge rankings) als potentiële klanten en terugkerende bezoekers tevreden te stellen, moet u waarde bieden die verder gaat dan zoekmachine optimalisatie. Met andere woorden, produceer geen "dunne" inhoud die rankt en clicks krijgt, maar geen extra waarde biedt aan de zoekmachine gebruiker. Sites die "dunne", lage-waarde inhoud te promoten lopen het risico te worden bestraft door Google, ze hebben ook de neiging om hoge bounce rates en lage conversie ratio's te hebben. Kortom, zorg dat teksten inhoud hebben. Het herhalen van woorden puur voor frequentiewaarde heeft geen zin.
SEO content kan het volgende omvatten:
Productpagina's - Dit is het belangrijkste van elke retail e-commerce site. Een goede product pagina kan dienen als zowel SEO content en een PPC landing page.
Blog Posts - Een blog is een van de makkelijkste manieren om een regelmatige stroom van effectieve SEO content te creëren. Over het algemeen zijn blog posts aantrekkelijker en trekken ze meer links aan dan productpagina's, dus ze kunnen een geweldige manier zijn om wat autoriteit voor uw site op te bouwen. (Houd in gedachten dat blogs zeer flexibel zijn, en u kunt ze gebruiken om elk van de onderstaande soorten inhoud in deze lijst te hosten).
Artikelen - Denk aan een nieuwsartikel, interview of artikel. Dit is het belangrijkste type inhoud dat je op de meeste websites vindt.
Gidsen/guide - Een gids/guide is een langer stuk content dat in detail uitlegt hoe je iets moet doen. (Gidsen worden vaak opgesplitst over meerdere webpagina's, hoewel het een best practice is om gebruikers de mogelijkheid te geven lange inhoud als één pagina te bekijken als ze dat willen). U kunt een volledige gids op uw website plaatsen, of u kunt een samenvatting of uittreksel plaatsen, waarbij u bezoekers vraagt een registratieformulier in te vullen om de volledige gids te kunnen lezen. Dit kan een goede manier zijn om leads te genereren, maar houd er rekening mee dat het plaatsen van een registratie muur waarschijnlijk de hoeveelheid SEO-verkeer zal verminderen die u naar die gids kunt leiden.
Video's - In het algemeen zijn er minder video's op het web dan pagina's met tekst. Afhankelijk van wat voor soort site of bedrijf u runt, kunnen video's een geweldige manier zijn om een publiek aan te trekken en te bereiken. Overweeg om video tutorials te maken over hoe je je producten gebruikt. Of illustreer een proces dat gerelateerd is aan uw bedrijf - een loodgieter kan bijvoorbeeld een video maken waarin hij laat zien hoe hij een gootsteen ontstopt.
Zoals je ziet zijn er veel mogelijkheden in hoe je SEO technisch beter voor de dag kunt komen. Maar wij snappen dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Wij van Upgraders nemen dit graag uit handen van jou en zorgen ervoor dat u zich hier niet meer over hoeft te bekommeren.
Bekijk hieronder wie er aan dit project heeft gewerkt. En lees een blog van zijn hand om nog meer over deze persoon en zijn expertise te weten te komen.